ΕΝΑ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ  ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΤΡΟΒΑΤΟ

Σας παρουσιάζουμε ένα καταπληκτικό οδοιπορικό το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 28-29 και 30 Ιανουαρίου  2011, στα χωριά, Τροβάτο, Κουστέσσα, Βραγγιανά και Άγραφα του Δήμου Αγράφων, με  πρωταγωνιστή   έναν συγχωριανό μας, τον Πολύζο Δημήτριο του Σταύρου, καθώς και την αξιοζήλευτη και τολμηρή παρέα του που αψήφησαν τις αντίξοες καιρικές συνθήκες , που από ότι φάνηκε στην πορεία ήταν πολύ δύσκολες αλλά συνάμα ήταν και πολύ συναρπαστικές...

...Λίγες φορές μπορεί να  ζήσει κάποιος στην ζωή του τέτοιες συναρπαστικές στιγμές που ανεβάζουν την αδρεναλίνη στο κατακόρυφο, αλλά το τόλμημα με τα κατάλληλα μέσα και κυρίως με την θέληση του ανθρώπου να βρεθεί κοντά στη φύση, αφήνουν ανεξίτηλες εικόνες και εμπειρίες.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Πολύζο  Δημήτρη  για αυτό το σπάνιο και πολύτιμο φωτογραφικό υλικό που μας έδωσε  από το πανέμορφο Τροβάτο, αλλά και υλικό από τα γύρω  χωριά του δημοτικού διαμερίσματος του  Δήμου Αγράφων.

...Η απόφαση πάρθηκε,
Η ημερομηνία καθορίστηκε  28-29-30 Ιανουαρίου 2011

Και ο καιρός;
Ο καιρός  έστελνε αισιόδοξα μηνύματα τις τελευταίες δύο εβδομάδες!
Το Τροβάτο μάλλον θα μας υποδεχόταν ντυμένο στα λευκά!!!
Στο διάστημα που μεσολάβησε, θυμήθηκα πως ήταν το συναίσθημα της προσμονής όταν περιμέναμε την "πενταήμερη" στο γυμνάσιο!
Κάθε μέρα ενημέρωση για τον καιρό, καταγραφή των απαραίτητων εφοδίων, τσεκάρισμα του εξοπλισμού και ξανά απ' την αρχή!
Παρασκευή πρωί-πρωί αναχώρηση με τον φίλο μου  για Μουζάκι  και η βροχή με την μουντάδα να μας κρατούν παρέα σ' όλο το ταξίδι!
Μικρή απογοήτευση όταν πλησιάζουμε, καθώς τα βουνά δεν φαίνονταν και πολύ χιονισμένα...
Άφιξη στο Μουζάκι γύρω στις 12:00' το μεσημέρι και αγορά των τελευταίων προμηθειών.
Οι πληροφορίες μιλούσαν για πολύ χιόνι, πολλούς κλειστούς δρόμους και μία μόνο πρόσβαση για το Τροβάτο και μάλιστα με μόνο ένα τμήμα του δρόμου καθαρισμένο πρόσφατα!!!

Η υπόλοιπη παρέα θα πήγαινε στο Τροβάτο από το Καρπενήσι
Έτσι ξεκίνησε ένα τριήμερο σ' έναν μοναδικό τόπο, που θα μου μείνει αξέχαστο
Κάπου εδώ άρχισαν τα δύσκολα!
Αφού κολλήσαμε κανα-δυό φορές στο χιόνι ανηφορίζοντας και προσπαθώντας να κάνουμε πίσω (για να ξαναπροσπαθήσουμε) γλιστρούσαμε προς τον γκρεμό, βάλαμε αλυσίδες και αρχίσαμε το φτυάρισμα!
Ούτε σκέψη για οπισθοχώρηση!
Ούτε κι όταν κάποια στιγμή κατηφορίζοντας προς Κουστέσσα  γλιστρήσαμε στο χαντάκι δεξιά μας (ευτυχώς όχι στα αριστερά, στο γκρεμό...) και κολλήσαμε για τα καλά!
Ακόμα και το μπλοκέ δεν κατάφερνε τίποτα!
Φαίνεται όμως ότι η τύχη βοηθάει τους τολμηρούς, γιατί το μοναδικό δέντρο στο σημείο που κολλήσαμε, ήταν ακριβώς όσο μακριά έφτανε το σχοινί του εργάτη μας!!!
Κι όταν λέμε "ακριβώς", εννοούμε ότι λέει η λέξη!!!  Ο ιμάντας τυλίχτηκε γύρω από το δέντρο και το "ναυτικό κλειδί" κούμπωσε στον γάντζο του εργάτη με τα χίλια ζόρια!

Όπως καταλαβαίνετε, δεν υπήρχε κουράγιο για φωτογραφίες!
Για να πω την αλήθεια, ούτε που μας πέρασε απ' το μυαλό να βγάλουμε μερικές!
Ήταν η πρώτη φορά που ζήλεψα όσους έχουν μιά βιντεοκάμερα "κολλημένη" στο παρμπρίζ, να καταγράφει!

Κάπως έτσι, φτάσαμε στο Τροβάτο κατά τις πέντε το απόγευμα!!!
Και να οι πρώτες εικόνες από το πανέμορφο χωριό μας.

Ξεφόρτωμα στα γρήγορα κι άναμμα του τζακιού!
Ένα τέταρτο περίπου μετά, έφτασε κι η υπόλοιπη παρέα  που ερχόταν από Καρπενήσι!
Ευκαιρία για ένα  τσιπουράκι, για το καλωσόρισμα!
Την επομένη μέρα, Σάββατο, το πρόγραμμα έλεγε χιονοβόλτα στα πέριξ Αγραφοχώρια Κουστέσσα, Βραγγιανά, Άγραφα, κατάληξη στο Νερόμυλο για μάσα και επιστροφή στην έδρα μας στο Τροβάτο.

Μία ήταν η σπεσιαλιτέ: πέστροφα στο τηγάνι με βούτυρο φτιαχτό!
 Μετά από αυτό το τέλειο γεύμα,  ξεκινήσαμε για το σπίτι στο Τροβάτο με πανέμορφα μέρη σε όλη την διαδρομή, μέρη με σπάνια ομορφιά και χάρη.

όπου εκεί μας περίμενε  το τζάκι, το οποίο φορτώσαμε ξύλα.  Εκεί  μπροστά στην θέα του τζακιού μέσα και  του χιονισμένου τοπίου έξω επιστρατεύτηκαν τα ρακόμελα του kaliakouda και στανιάραμε.  Κουβεντούλα, γέλια και ξανά τσιμπολόι   και η ώρα πέρασεεε...

Η Κυριακή ξημέρωσε και δυστυχώς ήταν ημέρα επιστροφής και οι ετοιμασίες για την επιστροφή άρχισαν νωρίς.  Φορτώσαμε τα πράγματα στ' αμάξια, ένα συμμάζεμα στο σπίτι, άδειασμα στους σωλήνες του νερού, κλείδωμα κι αναχώρηση, με ένα μικρό σφίξιμο, καθώς κανείς δεν χόρτασε ομορφιές!
Ένας δειλός ήλιος έκανε μια προσπάθεια να μας παρηγορήσει!

Υποσχεθήκαμε πως θα ξανάρθουμε!

για  τα υπέροχα χιονισμένα βουνά των Αγράφων που μας φιλοξένησαν αυτές τις μέρες, με τοπία που δεν πιστεύεις ότι υπάρχουν!!!!!

Δημήτρη, Φάνη, Γιώργο, Αργύρη, Νίκο, Γιάννη να είστε πάντα καλά!!!

Παρακαλώ σε Σταυραϊτέ
για χαμηλώσου ολίγο,
και δώσμου τες φτερούγες σου
και πάρε με μαζί σου,
πάρε με επάνου στα βουνά,
τί θα με φάει ο κάμπος!

Κ. Κρυστάλλης

Θέλουμε για μια ακόμη φορά να ευχαριστήσουμε τον Πολύζο Δημήτρη για το θαυμάσιο υλικό που μαςέδωσε από την τριήμερη περιπέτειά του στα πανέμορφα και χιονισμένα βουνά των Αγράφων.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Δημήτρη Πολύζο σ'ευχαριστώ από καρδιάς για τη φιλοξενία στο πανέμορφο χωριό, που ακούει στο όνομα που ψυθιρίζει ο Αγραφιώτης: "Τροβάτο"! Ακούγεται λίγο τραχύ το όνομα, όπως ακριβώς και τα νερά του ποταμού όμως!! Τα τριγύρω μέρη σας φίλοι μου Αγραφιώτες είναι οξυγόνο στην ψυχή κι εύχομαι να έχετε δύναμη και υπομονή να κρατάτε αυτά τα μέρη πραγματικά κοσμήματα της Ελληνικής φύσης!!
Η υπόσχεση που δώσαμε για το ξαναντάμωμα όλοι μαζί ισχύει....!!!

Γιάννης Ρ. (ή Τζιβιτζόνης)

ΚΑΛΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ τ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ είπε...

με οσα διαβασα και ειδα απο τις φωτο του συγχωριανου μας Δημητρη Πολυζου,ενιωσα οτι ημουν και εγω στην διαδρομη προς το Τροβατο!!!Συγχαρητηρια λοιπον, στο Δημητρη και την Αξια παρεα του,για το θαρρος να επισκευτουν αυτην την εποχη το χωριο μας!!!!ετσι θα δουν τοπιο μαγευτικο,παραδισενιο,σπανιας ομορφιας..!!!!!αξιζη λοιπον καποια αλλη οργανωμενη και θαραλλεα παρεα να κανη μια εκδρομη στο Τροβατο τετοια εποχη!!!!

ΕΝΑΣ ΤΡΟΒΑΤΙΑΝΟΣ είπε...

ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΞΥΓΟΝΟ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΡΙΖΕΣ ΑΠΟ ΚΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΨΥΧΗ ΤΟΥΣ. ΟΤΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΧΩΡΙΑΝΟ ΜΑΣ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ.
ΕΥΧΟΜΑΙ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΑΝΤΑΜΩΜΑ ΤΩΝ ΤΡΟΒΑΤΙΑΝΩΝ ΣΤΙΣ 6 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΟΥΜΕ

Ανώνυμος είπε...

Να ειμαστε καλα να ταξιδευουμε, να χαιρομαστε το χωριο μας ολες τις εποχες, να τιμουμε τους προγονους μας που το παρεδωσαν σε εμας και να διδασκουμε στα παιδια μας την περηφανη ιστορια του, για εμας τους "Αθηναιους" η λαχταρα ειναι πολυ μεγαλη να βρεθουμε στο ομορφο Τροβατο μας, ν'αγναντεψουμε την Ντεληδιμι, ν'ακουσουμε το αερα στα ελατα, τον γκιονη να λαλάει και το νερο στο ποταμι μας να τρεχει να συναντησει τον Αγραφιωτη, δυστυχως ο χρονος ειναι πολυ περιορισμενος πλεον.
Καλη δυναμη στον συλλογο να συνεχισει την πολυ καλη δουλεια που κανει!